lørdag 14. april 2012

Påskeeggjakt og blåveis

En av de store høydepunktene i påsken var nok påskeeggjakten på påskeaften. Ask hadde bedt om at egget skulle gjemmes og at han skulle få et sjørøverkart for å finne egget. En slik utfordring må jeg jo ta og jeg lagde 5 kart til Ask. Jakten på påskeegget var stor stas og Ask var veldig ivrig. Det var ikke alltid like lett å se hva jeg hadde tegnet på kartene, men med litt hjelp fant han ut av det. Her er noen bilder jeg tok av han under jakten.





Første påskedag var vi en tur i skogen sammen med svigermor. Hun hadde invitert oss på lunsj under skogturen og middag etterpå. Turen gikk til Lutvann. Selvom sola skinte, så var det kaldt og vinden var ganske sur. Men vi hadde en strålende fin tur og fikk besøk av noen ender under lunsjen som håpet på at det skulle bli litt mat på dem også. De var ikke menneskesky i det hele tatt. Til min store glede fant vi en god del blåveis også. De ble foreviget med kameraet og pynter fremdeles opp i skogen.




2 kommentarer:

Tuppelura sa...

Så fine bilder fra påsken!
Ser ut som om dere hadde det veldig hyggelig :)

Nita sa...

Herlig med påskeeggjakt, og herlig med vår! Du tar utrolig flotte bilder.

Ønsker deg en fin lørdag kveld.